Studiegidsen 2008-2009
Radboud UniversiteitStudiegidsenFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica > Bachelor Natuurwetenschappen

Voorwoord

Dit is de studiegids van de bachelor opleiding Natuurwetenschappen, een voor Nederland unieke opleiding aan de Radboud Universiteit Nijmegen die de vakgebieden natuurkunde, scheikunde en biologie op hoog niveau samenbrengt. Deze gids bevat gedetailleerde informatie over het onderwijsprogramma 2008-2009 van de opleiding en over alle zaken die bij het volbrengen van de studie van belang kunnen zijn.

Er is een aparte gids voor de Master-opleiding 'Natural Science'. Deze mastergids is voor derde- en ouderejaars studenten te verkrijgen bij de studiecoordinator en het secretariaat van de opleiding.

Het gaat bijzonder goed met het Nijmeegse Beta-onderwijs; ook dit jaar beginnen weer meer dan 400 eerstejaars aan de Faculteit Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica. Een kleine 120 daarvan hebben gekozen voor een moleculaire studie (Scheikunde, Natuurwetenschappen, Moleculaire Levenswetenschappen), waarvan weer een select gezelschap zich op de natuurwetenschappen zal storten. Wij hopen dat voorliggende studiegids daarbij een nuttig hulpmiddel zal zijn.

Meer informatie over de studie, actuele zaken en informatie over andere studies en de Radboud Universiteit is te vinden op drie web-sites: www.ru.nl/natuurwetenschappen, www.ru.nl/moleculairewetenschappen en www.ru.nl/studentenzaken.

Tenslotte wijzen wij er toch weer op dat, hoewel deze gids met zorg is samengesteld, er fouten en onvolledigheden in kunnen staan en dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend. Wij houden ons aanbevolen voor suggesties.

Juli 2008,