Werkvormen (Teaching methods)
- 4 uur hoorcollege
- 16 uur practicum
|
Vereiste voorkennis (Pre-requisites)
90 ec van het Bachelorprogramma
|
Leerdoelen (Objectives)
1. Je hebt je eigen didactische vaardigheden door inzicht, oefening en reflectie verbeterd. 2. Je hebt je geörienteerd op een persoonlijke ontwikkelingsperspectief in Educatie.
|
Beschrijving (Contents)
In de cursus "Inleiding Educatie" trainen studenten zich in het lesgeven. Dit gebeurt vooral middels het "leren door doen" principe vanuit een summier theoretisch didactisch kader. Studenten bereiden (mini)lessen voor, voeren deze uit binnen de "veilige" eigen omgeving en krijgen feedback van de docent en de medestudenten.
In een reeks van 5 dagdelen wordt het theoretisch kader gegeven en worden de lessen uitgevoerd. De overige tijd wordt besteed aan zelfstudie voor voorbereiding van de lessen, het lezen van literatuur en het maken van reflectie-opdrachten. Je wordt beoordeeld op grond van aanwezigheid, lesvoorbereidingen en reflectieopdrachten.
|
Onderwerpen (Subjects)
Universitaire biologische kennis in de middelbare school.
|
Literatuur (Literature)
Handleiding (op BB beschikbaar)
|
Bijzonderheden (Extra information)
In deze cursus kan een maximum van 24 studenten geplaatst worden. De cursus wordt op woensdag verzorgd.
|